Кафа и чај штите пушаче од можданог удара

nebojsa - 30. јун 2008. у 06.06

Кафа и чај смањују код пушача опасност од можданог удара, показали су резултати истраживања групе шведских научника из института „Каролинска” у Стокхолму. Група научника на челу са др Сузаном Ларсон је спроводећи истраживање на 26.000 пушача, који су током 13 година редовно давали обавештења о свом начину исхране и конзумирању кафе и чаја, открила да су пушачи који су пили кафу и чај били изложени мањој опасности да доживе мождани удар.

Истраживање је показало да се највећа заштита постиже кафом, тако да је на пример код мушкараца пушача који су пили осам шољица кафе дневно опасност од можданог удара била мања за 23 одсто него код оних који су пили мање тог напитка.

Чај је, такође, показао заштитно дејство на мозак, тако да је код пушача који су пили по две шоље дневно тог напитка опасност од можданог удара била мања за 21 одсто.

Кафа и чај имају позитивно дејство на људски организам захваљући моћним антиоксидансима - полифенолима - које у себи садрже, истакли су шведски истраживачи. Те супстанце омогућавају да се очувају крвни судови мозга, што смањује опасност од можданих удара, пренела су француска гласила. (Танјуг)

Урбани живот

Не претрпавајте децу играчкама

Дечја соба је пренатрпана играчкама. Скупљају се играчке сумњиве намене и квалитета.

Остале вести